top of page

טיפול טבעי בפיברומיאלגיה

רוב החולים בפיברומיאלגיה לא מאמינים שניתן להתגבר על המחלה ולמעשה כאילו משלימים עם העובדה שאין פיתרון למחלה שלהם, כי זה מה שאומרים להם הרופאים והטיפול היחידי שמציעים הרופאים הוא טיפול תומך בסימפטומים בלבד, הכוללים תרופות כימיות נגד כאבים ותופעות לוואי נוספים, אנטי היסטמין נגד דלקות ותרופות פסיכיאטריות. למעשה מתוך הניסיון שלי, ניתן להתגבר על המחלה ולחזור לבריאות תקינה.


מקור המחלה הוא מגנטיקה חלשה המתבטאת בייצור נמוך של חומצת מימן כלורית בקיבה הקיימת אצל כשליש מהאוכלוסיה בעולם בדרגות שונות. ככל שדרגת ייצור חומצת המימן הכלורית בקיבה יותר נמוכה, כך ייווצרו יותר זיהומים בקיבה, בגלל שרוב המזון לא מתעכל ועקב כך נוצרים ריקבונות בקיבה הניספגים למחזור הדם דרך המעי הדק, מצב הגורם למחסור חריף באבות מזון חיוניים לתיפקוד גוף תקין, לעיכול לקוי הגורם ליצירת זיהומים בקיבה כתוצאה מחילוף החומרים של החיידקים שאכלו את רוב המזון בקיבה.עקב כך נוצרים גזים מהנשימה של החיידקים וצואה מההפרשות שלהם הנספגת לדם וגורמים למערכת החיסון לתקוף את כל המערכות בגוף. רק כעשרה אחוזים מהסובלים מהפיברומיאלגיה הם גברים, לעומת כתשעים אחוז מהסובלות מפיברומיאלגיה הן נשים. הסיבה לכך היא העומס הגדול המוטל על הכבד של האישה וגם בגלל חוסר האיזון ההורמונלי הנובע מהמחזור החודשי, מההריונות ומגיל המעבר של האישה

הטיפול הטבעי כולל 

  1. התאמת תפריט תזונה אישי המתעכל בצורה מושלמת ולא יוצר זיהומים בקיבה. הזיהומים האלה חודרים למחזור הדם דרך המעי הדק ופוגעים במערכת החיסון, מאחר שחשוב מאוד מה הגוף מסוגל לעכל ולא רק מזון בריא. חשוב להתאים תזונה המכילה את כל אבות המזון ממקורות איכותיים בעלת ערך גבוה המתעכלת בקלות .

  2. תזונה ייחודית לניקוי רעלים ומתכות מהגוף. תזונה המסוגלת לספוג את מיץ המרה המכילה את הרעלים והמתכות ולהוציא אותם החוצה בצורה טבעית . 

  3. תזונה הבונה את הגוף ומונעת ירידה ועליית רמות סוכר קיצוניות בדם, כדי למנוע פגיעה במערכת החיסון ובשרירי הגוף.

  4. פורמולה לשיקום תפקוד הכבד והמערכות בגוף בעזרת הרגלי חיים נכונים המאפשרים את שיקום כל המערכות בגוף , העוזרת לאיזון ולשיקום המערכת ההורמונלית ומערכת העיכול. 

  5. פורמולה מצמחי מרפא טבעיים לחיזוק מערכת החיסון המסייעת לגוף להתגבר על הדלקות שמקורם מחיידקים, מפטריות ומווירוסים.

  6. הדרכה להרגלי חיים נכונים המאפשרים לגוף לבנות מסת שרירים גבוהה ומסת שומנים נמוכה ולשיקום וריפוי המערכות בגוף

  7. ליווי ותמיכה צמודים עד להחלמה המלאה.

בנוסף לזה קיימת אצל הנשים בעלי גנטיקה חלשה, חולשה בתפקוד הכבד שלא ממלא את תפקידיו הרבים כראוי, כל תפקודי המערכות בגוף, הכוללות גם את המערכת ההורמונלית משתבשות ועקב כך נוצר מצב של שיבוש ובלבול בשפת הגוף ההורמונלית, המקשרת בין המערכות בגוף למוח.

במצב בריא, הכבד מסוגל לפרק את ההורמונים לאחר שסיימו לבצע את תפקידם בגוף תוך מספר שניות , לעומת זאת כאשר הכבד עובד בצורה איטית, ההורמונים ממשיכים לפעול זמן ארוך וגורמים לבלבול ולהתשת המערכות בגוף.

הורמוני הלחץ האדרנלין והקורטיזון המופרשים עקב מצבים של סכנת חיים, מתח, או עקב ירידה ברמות הסוכר בדם, הנגרמת גם בגלל הרגלי חיים לא נכונים ולא רק בגלל מחלת הסוכרת. מעלים את לחץ הדם וקצב הלב וזאת כדי לאפשר לגוף את היכולת להילחם או לברוח וכאשר ההורמונים האלה לא מתפרקים בזמן בגלל התפקוד הלקוי של הכבד. מערכות הגוף מתעייפות ומותשות וגורמות לחולשה במערכת החיסון, מצב הפוגע גם ביכולת הגוף לעכל את המזונות כראוי ובעקבות כך עלולים לסבול מהזעת יתר , מחולשה ונגרמים חסרים באבות מזון חיוניים לתפקוד המלא של הגוף ובמקום זה נספגים חומרים רעילים למחזור הדם. 

בעיות נוספות -גורמים נוספים לחולשה, תרופות כימיות נגד כאבים, רדיקלים חופשיים הנוצרים ממזונות מעובדים או מטוגנים, צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, חומרי שימור ועישון כבד. תרסיסים נגד זיעה הסותמים את נקבוביות העור וכן כאלה המכילים אלומיניום. דלקות בעמוד השדרה המלווים  בכאבי גב חריפים שמקורן מווירוסים, מפטריות או מחיידקים אלימים אחרים. טיפול כימותרפי המחליש את מערכת החיסון. קרינה ממקורות שונים. תפקוד לקוי של מערכת העיכול הגורם לאלרגיות  ולמחלות אוטואימוניות כתוצאה מעיכול לקוי הנגרם מייצור לקוי של חומצת מימן כלורית בקיבה, או מצירופי מזון לא נכונים, או מחוסר בחלק מהאנזימים החיוניים לעיכול מזונות מסוימים. עלולים  לגרום לפגיעה בשלמות המעיים ולספיגה של חומרים שלא עוכלו כראוי וחומרים רעילים נוספים למחזור הדם. שימוש מוגזם בסטאורידים או באנטיביוטיקה. טיפול כרוני בתרופות כימיות. חוסר שינה כרוני ותשישות ממאמץ יתר והצטברות של מתכות רעילות בגוף. 

כל הגורמים האלה  מחמירים את הבעיה  וגורמים למחלות כרוניות, לכאבים חזקים בכל הגוף, לעייפות הכרונית, לפיברומיאלגיה, לסחרחורות, להרפס זוסטר – שלבקת חוגרת ולתופעות הלוואי הכוללים  כאבי גרון והצטננויות לעתים קרובות. חום גוף נמוך. נפיחות בבלוטות הלימפה. כאבי ראש ומיגרנות. התקפות של התכווצויות ונוקשות  שרירים בגפיים. דלקות וכאבים בשרירים, בגידים ובמפרקים. חוסר נוחות במעיים ובחילות. חוסר תיאבון. ירידה בחשק המיני. ירידה או עליה חריגה במשקל.  נטייה לאלרגיות.  הפרעות בזיכרון וחוסר ריכוז . מצוקה נפשית שעלולה להיות מלווה בדיכאון ובחרדה. קשיי שינה. הרגשת חולשה. הזעת יתר ואיבוד אנרגיה מכל פעילות קלה.


שיטת הטיפול במרפאה:

פגישת ייעוץ אחת של כארבע שעות, שבה מקבלים את כל המידע כולל דפי הוראות ותפריטים, איך לטפל במחלה האוטואימונית האחראית לפגיעה בכבד ואיך לתחזק את הגוף בצורה בריאה לאורך שנים ולאחר מכן המשך יעוץ טלפוני או בווטסאפ בהתאם לצורך וללא עלות נוספת.


הפגישה כוללת אבחון על ידי תשאול על כל תלונות המטופל, מחלות בעבר, סוגי התרופות שבהם משתמש, בדיקות דם, הרגלי תזונה, היסטורית מחלות משפחתית, מצב משפחתי ועיסוק מקצועי.

לאחר האבחון המטופל מקבל ייעוץ מקיף שבו מוסבר לו מהם הגורמים למחלה ולבעיות שלו ואיך יוכל להתגבר עליהם באופן טבעי וליווי צמוד עד להבראה המלאה, הכולל הסבר מלא על:

  • מהם הגורמים למחלות, למה דווקא אנחנו חלינו במחלה והרבה אנשים שאוכלים אותם מזונות והרגלי החיים שלהם דומים לנו לא חולים  ואיך ניתן להתגבר על המחלה באופן טבעי.

  • דף תפריטים יומי לבחירה ממזונות מגוונים, שניתן להכין מהם מגוון תבשילים טעימים הכוללים מוצרים מהחי במידה הנכונה. כמו ביצים, דגים ובשרים שניתן לאכול אותם באותה ארוחה יחד עם סוגי ירקות ופחמימות מומלצים.

  • הסבר על פעולת המערכות בגוף ואיך ניתן לשקם את בריאות הגוף יום יום, במקום לגרום להרס המערכות וזאת על ידי שינויים קלים שאינם פוגעים בהנאות ממגוון המזונות המומלצים.

  • באיזה תנאים הגוף מסוגל לשרוף את הסוכרים בשלב הראשון ואת הכולסטרול, הטריגליצרידים והשומנים בשלב השני.

  • מהם התנאים המאפשרים לגוף לרפא ולשקם את המערכות בגוף במשך הלילה, במקום לגרום להרס כל המערכות בגוף, ביניהם הכליות, הכבד, מערכת העיכול. העצמות והלב.

  • מהם צירופי המזון והשתייה הנכונים המאפשרים עיכול מושלם של המזונות, למניעת יצירת רעלים במערכת העיכול, העלולים לגרום לצרבות, לריח רע מהפה ולפגיעה במערכת החיסון , דבר העלול לגרום בהמשך למחלות אוטואימוניות.

  • הסבר מפורט על כל סוגי המזונות, עם היתרונות והחסרונות של כל המזונות מהחי ומהצומח.

  • דף תפריטים יומי לבחירה.

  • תפריט לניקוי רעלים ומתכות מהגוף.

  • התאמת תפריט תזונה אישי, המותאם ספציפית לבעיה הייחודית של המטופלים.

  • הסבר מפורט על מה מונע מהגוף לשרוף בצורה יעילה את המאגרים של הסוכרים בגוף בשלב הראשון ואת הכולסטרול, הטריגליצרידים והשומנים בגוף בהמשך.

  • מה גורם להשמנת יתר ומאיזה מזונות להיזהר במיוחד.

  • איזה מזונות גורמים להרגשת שובע במשך שעות, ללא ירידות ועליות חדות ברמות הסוכר בגוף.

  • התאמת צמחי מרפא טבעיים לשיקום המערכות בגוף, בהתאם לצורך.

  • לאחר פגישת הייעוץ, המשך קשר טלפוני או בווצאפ בהתאם לצורך בחינם.

  • דף הוראות לשיקום ולמניעת פגיעה במערכת החיסון.

  • דף של כל המזונות החשודים כגורמי אלרגיות באופן ישיר ובאופן עקיף.

בעיות עיכול ומחלות המעיים, מהווים את הגורם הראשי למחלות כרוניות ומחלות אוטואימוניות כמו:

מחלת קרוהן – קוליטיס. מעי רגיז. ריח רע מהפה שעולה מהקיבה. הליקובקטר פילורי. חוסר בויטמין B12. עייפות כרונית. מתח. מחלות פרקים. פיסטולה. טחורים. גזים. כאבי בטן. צרבות. אולקוס. אלרגיות עור. אלרגיות בדרכי הנשימה. קדחת השחת. הזעת יתר. כבד שומני. עצירות כרונית או שלשולים כרוניים. מחלות פרקים כרוניות. סוכרת מבוגרים. כשל במערכת החיסון. גידולים ממאירים. דלקות כרוניות. דלקת בעמוד השדרה ופגיעה בכל המערכות בגוף וזאת בגלל שנוצרים חסרים באבות מזון חיוניים עקב העיכול הלקוי, הגורמים לחולשה במערכות הגוף ולפגיעה בשלמות המעיים ועקב כך לחדירה של  חומרים רעילים למחזור הדם, הגורמים לפגיעה בכל המערכות בגוף.

יחיאל תורג'מן. נטורופת מוסמך, בוגר המכללה לרפואה משלימה במסלול של ארבע שנים, הכוללים לימודי רפואה מערבית וסינית, צמחי מרפא מערביים וסיניים, מגוון שיטות תזונה, הומאופתיה, אבחון לפי הלשון, העיניים, הדופק ורפלקסולוגיה.

בעל ניסיון משנת 1996. חבר באגודת הנטורופתים בישראל, מספר 10089 R.Na


להזמנת טיפול ופגישת ייעוץ, מוזמנים להתקשר לנטורופת יחיאל תורג'מן בטלפון: 050-8331604.

כתובת אי-מייל: ty150@walla.com

כתובת המרפאה  – מושב יד רמב"ם, רחוב הרמב"ם 15, בין מודיעין לרחובות.

 

שעות פעילות המרפאה:

בימים ראשון עד חמישי - משעה 09:00 עד השעה 20:00.

בימי שישי וערבי חג - מהשעה 09:00 ועד השעה 15:00.

Recent Posts

See All

דלקת בדרכי השתן

טיפול טבעי יעיל למניעה ולהבראה מהדלקות בדרכי השתן הכרוניות מכל הגורמים וללא צורך באנטיביוטיקה.

Comments


Commenting has been turned off.
heart.png

הקניית הרגלי חיים נכונים

experience.png

נטורופת מוסמך בעל נסיון רב

dish.png

התאמת תפריט ייחודי

call.png

ליווי ותמיכה ללא הגבלה

meeting.png

פגישת ייעוץ אישית

herbal.png

התאמת פורמולות צמחי מרפא

bottom of page